متخصصان تغذيه هشدار دادند:
مصرف زياد نوشيدنيهاي گازدار و شيرين، عملكرد كليه را دچار اختلال ميكند.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان
ايسنا، نتايج يك تحقيق جديد كه در نشست سالانه انجمن نفرولوژي امريكا ارائه شده
است، نشان ميدهد: افرادي كه رژيم غذايي آنها حاوي مقادير زيادي سديم يا نوشابههاي
شيرين مصنوعي است بيشتر دچار مشكل و كاهش عملكرد كليهها ميشوند.
محققان در آمريكا روي بيش از سه
هزار زن شركت كننده در مطالعه بهداشت پرستاري آزمايش كردند تا تاثير سديم و
نوشابههاي شيرين را روي كارايي كليهها بررسي كنند.
دكتر جولي لين متخصص بيمارستان
زنان بريگهام در اين باره اظهار داشت: در حال حاضر اطلاعات محدودي در زمينه نقش
رژيم غذايي در بروز بيماريهاي كليه وجود دارد و مطالعات بيشتر بايد روي اين موضوع
انجام گيرد.
وي تصريح كرد: در پژوهش جديدي
معلوم شد كه مصرف نوشابههاي شيرين و گازدار بدون الكل به ميزان زيادي توان و
كارايي كليه را كاهش ميدهد.
محققان تاكيد كردند: هرچه مقدار
مصرف اين نوشابهها بيشتر باشد ميزان كاهش كارايي كليهها افزايش مييابد.
|