نام کاربر:  کلمه عبور:  کاربر جدید
چهارشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۸۹ 
منوی اصلی

 

آمار بازدید از سایت


پیوند ها

روزنامه ها
مجلات
دولت
فرهنگي
بیمارستان ها
دانشگاههاي علوم پزشکی
سايتهاي پزشكي ايران
 
مراکز تحقیقاتی پزشکی
سایتهای مرجع پزشکی جهانی
سايت سمپوزيوم بين المللي جراحي مغز و اعصاب



اخبار: مصرف زیاد مکمل ویتامین A برای بدن مضر است
در تاریخ شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۸۸ توسط Admin

نتايج يك تحقيق نشان داد: مصرف بيش از حد ويتامين A براي بدن مضر است و تاثيرات منفي بر جاي مي‌گذارد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، به گفته محققان؛ ويتامين A‌ نقش حياتي در توليد انرژي بين سلولها ايفا مي‌كند اما مصرف بيش از حد زياد يا كم آن به اين سيستم آسيب مي‌رساند. اين امر بويژه در مورد تركيبات مواد غذايي، نوشيدني‌ها، كرم‌ها و مكمل‌هاي تغذيه‌اي حاوي ويتامين A افزودني حائز اهميت است چون امكان مسموميت فرد با اين ويتامين افزايش مي‌يابد.
دكتر اول ريچ همرلينگ پژوهشگر انستيتو تحقيقات سرطان اسلوان كترينگ در نيويورك اظهار داشت: مطالعات ما ارزش و ضرر احتمالي استفاده از ويتامين A در كرم‌هاي آرايشي و مكمل‌هاي تغذيه‌اي را ارزيابي مي‌كند.
وي خاطرنشان كرد: هرچند فقر ويتامين A‌ در جامعه ما چندان شايع نيست اما بايد تاكيد كرد كه مصرف زياد اين ويتامين سبب بي‌نظمي‌هاي جدي در توليد انرژي شده و روي رشد يا مرگ سلولها تاثيرگذار است.
همرلينگ و دستياران وي در مطالعات خود اين تاثيرات را توضيح دادند و آن را روي سلولهاي انساني و موش‌ها آزمايش كردند.

 





Copyright © 2009 miladhospital.com All Rights Reserved.